У сучасному газобалонному обладнанні одним з обов'язкових елементів є редуктор. Саме він відповідає за переклад пропан-бутану в парову фазу і нормалізацію тиску до робочого рівня.
Серед виробників, які займаються виготовленням редукторів, безперечним лідером є італійська компанія Tomasetto. На планеті в кожному третьому автомобілі з газобалонним обладнанням встановлений саме редуктор Tomasetto. І така популярність обґрунтована чудовою якістю і високою надійністю італійської механіки.
Серед продукції заводу Tomasetto та й серед більшості конкурентів, найпопулярнішим редуктором в світі можна назвати редуктор Tomasetto AT09 Alaska. Ця модель є базовою в лінійці пропан-бутанових моделей і розрахована на роботу в автогазових системах з потужністю до 100 к.с. Але звичайно ж в модельній програмі італійського виробника є редуктори і для більш потужних двигунів, аж до 340 к.с., а якщо раптом і цього буде мало, то завжди можна забезпечити газобалонну установку двома редукторами.
Завдяки сучасному науково-дослідному центру продукція Tomasetto постійно вдосконалюється і поповнюється новими моделями. Найактуальнішими новинками на даний момент є редуктор Tomasetto Nordic і редуктор Tomasetto Nordic XP. Ці дві моделі є логічним продовженням лінійки AT09, і зроблені з урахуванням великої кількості конструктивних поліпшень і багаторічного досвіду інженерів компанії Tomasetto.
Пропан-бутановий редуктор Tomasetto AT09 Nordic оснащений спеціальними проставками всередині корпусу, які дозволяють змінювати рівень підігріву газу на вході. Крім того, камера газу має вдосконалену конструкцію, а площа тосольної камери збільшена, щоб забезпечити ефективний обігрів. Підвищити герметичність тосольних штуцерів допомогло використання подвійних кілець ущільнювачів. Таким чином, редуктор Tomasetto AT09 Nordic може працювати з двигунами потужністю до 170 к.с. в будь-яких кліматичних умовах.
Більш потужна модель редуктора отримала приставку в назві (Tomasetto Nordic XP) і розрахована на роботу в системах до 250 к.с. Нова додаткова мембрана, якою оснащений редуктор, дозволяє збільшити тиск на виході при збільшенні навантаження на двигун (компенсація динамічного тиску). Крім основних переваг редуктора Tomasetto Nordic XP, одним з головних є скорочення часу впорскування на середній і високій потужності, поліпшений контроль часу впорскування на холостому ходу, і суттєве спрощення процесу автокалібрування.
Як вибрати редуктор
При виборі редуктора Tomasetto звичайно ж треба орієнтуватися на потужність двигуна. Запас по потужності повинен складати 10-15%. Наприклад, при потужності двигуна в 120 к.с. редуктор повинен відповідати показникам 135-140 к.с. В іншому випадку, при інтенсивних розгонах і великих навантаженнях буде помітна втрата потужності через те, що система буде подавати менше палива, ніж потрібно.
У виробничій гамі редукторів Tomasetto є моделі, розраховані на використання в автогазових системах від 100 до 340 к.с. Так що при бажанні завжди можна підібрати підходящий редуктор для майже будь-якого авто. Якщо установник ГБО пропонує вам заощадити «пару сотень» і переконує, що вашому автомобілю вистачить по потужності співвідношення 1: 1, біжіть від нього подалі.
Так само з побоюванням варто ставитися до занадто дешевих пропозицій. Через популярність і спроби заощадити редуктори Tomasetto мають на ринку купу підробок. А самим популярним є Tomasetto Alaska. Підроблена продукція зовні схожа з оригіналами до найдрібніших деталей, але в питанні функціональності вона далека від досконалості. Дуже рідко підробка виходжує більше 10-15 тис. км, а половина таких редукторів взагалі виявляється неробочими ще на стадії установки.
Щоб уникнути такої неприємної ситуації і додаткової витрати грошей, потрібно купувати і встановлювати ГБО у відомих компаній з хорошою репутацією, які уникають використання контрафакту.